_

Átadták a Gödöllő Városáért és a Polgármesteri Ezüstérem kitüntetéseket...
Átadták a Gödöllő Városáért és a Polgármesteri Ezüstérem kitüntetéseket

A nemzeti ünnep délutánján, a Művészetek Házában rendezett ünnepségen adta át a képviselő-testület által alapított Gödöllő Városért Díjat Susanne Feichtinger asszonynak (Laxenburg), Reményi Richárdnak, a Gödöllői Városi Filmszínház vezetőjének és a Gödöllő COOP Zrt. Szabadság tér 4. szám alatti üzlet kollektívájának dr. Gémesi György polgármester.
A kitüntetéssel 1998 óta azokat ismeri el az önkormányzat, akik munkájukkal kiérdemelték a közmegbecsülést, példás, magas színvonalú tevékenységükkel hozzájárultak a város jó hírének növeléséhez.  

Bővebben...
Európai Kereskedelem Napja- Klauzál Gábor díjátadó 2016
Európai Kereskedelem Napja- Klauzál Gábor díjátadó 2016

Interjú Dr. Dúl Udónéval a 2016-os Klauzál Gábor Díj átadása kapcsán.  

Bővebben...
Klauzál Gábor Elismerő Oklevelet vehetett át Dr. Dúl Udóné, a Gödöllő COOP Zrt. ...
Klauzál Gábor Elismerő Oklevelet vehetett át Dr. Dúl Udóné, a Gödöllő COOP Zrt. vezérigazgatója az Európai Kereskedelem Napján

A bérek növekedéséhez, a gazdaság fejlődéséhez elengedhetetlen a termelékenység és a versenyképesség fokozása, ebben pedig kulcsszerepet játszhat a kereskedelem is – hangzott el az Európai Kereskedelem Napján, ahol idén is rangos szakmai díjakat adtak át.  

Bővebben...
KMS védjegyes termékek népszerűsítése a Gödöllő COOP Zrt.-nél
KMS védjegyes termékek népszerűsítése a Gödöllő COOP Zrt.-nél

A legutóbbi hírlevél már röviden beszámolt róla, hogy kóstoltatás keretében a Gödöllő COOP Zrt. 6 legnagyobb áruházában a vásárlók áprilisban ízelítőt kaphattak a Kiváló Minőségű Sertéshús védjeggyel ellátott termékek kínálatából. A KMS Védjegy, amelyet kizárólag magyar vállalkozások nyerhetnek el, egy átfogó terméktanúsítási rendszert takar, amely a teljes sertés termékpályát lefedi. Kiváló Minőségű Sertéshúsnak (KMS) a Magyarországon felnevelt, GMO mentes kukorica és egyéb szemes gabona alapú, az EU által engedélyezett takarmány összetevőket tartalmazó takarmánnyal etetett vágott állat húsa minősíthető. A nem növényi eredetű összetevők aránya a takarmányban nem lehet nagyobb 5%-nál.  

Bővebben...
Év boltja lett a Gödöllő Coop Zrt. veresi egysége
Év boltja lett a Gödöllő Coop Zrt. veresi egysége

Az utóbbi években a gödöllői vásárlók tapasztalhatták, hogy a Gödöllő Coop Zrt. – igazodva a növekvő igényekhez – sorra újította meg boltjait a városban. A kereskedelmi cég legutóbb a veresegyházi egységét korszerűsítette, és a főtéri üzlet a napokban elnyerte az Év boltja címet a szupermarket kategóriában – tájékoztatta hírportálunkat Dúl Nándor marketing vezető. Az interneten is zajló versengést az Élelmiszer szaklap hirdette meg, idén első ízben. A kiírásra csaknem 90 színvonalas nevezés érkezett. A szakemberekből álló zsűri – különféle elbírálási szempontokat (vevőbarátság, vásárlói tér használhatósága, fenntarthatóság, esztétikai kialakítás, dekorációk kreativitása, arculat, egyedi ötletek) figy [ ... ]

Bővebben...
VVTV Híradó - Megnyílt a Coop

Felújítás után, megújult környezetben nyílt meg Veresegyház régi-új boltja.


 

Bővebben...
Visszatérnek a multiktól a vásárlók

Augusztus eleje óta Gödöllő főterének COOP üzlete teljesen megújulva várja régi és új vásárlóit. A Gödöllő COOP Zrt. az üzlet átalakításakor is követte a COOP hálózat boltmegújítási programjának megfelelő, valamint a cég által már felújított, illetve új egységeinél alkalmazott modern arculati elemeket.

Dr. Dúl Udóné vezérigazgató a Hírszolgálat stábjának elmondta, hogy a külső-belső megújulás mellett, a Magyar Ízek Háza hungarikum sziget és az üzletben újonnan nyitott ajándék shop is a boltba betérő vevők minél magasabb vásárlási élményét szolgálja.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója és Dr. Gémesi György, a település polgármestere az ünnepi megnyitón a Gödöllő COOP versenyképességét ha [ ... ]

Bővebben...
Megújult a gödöllői COOP áruház
Megújult a gödöllői COOP áruház

A Gödöllő COOP Zrt. a múlt hét pénteken nyitotta meg újból a Gödöllő központjában található felújított szupermarketjét. A gödöllői áruház földszintjén található, mintegy 540 m² alapterületű, nagy népszerűségnek örvendő és múlttal rendelkező élelmiszerüzlet mintegy 30 millió forintból, önerős beruházással, rekordidőnek számító 3 hét alatt újulhatott meg.

Az üzlet jelenlegi berendezése és dekorációja immár ötvözi a hagyományokat és a jelent: az 1970-es években épült áruház életképeiből válogatott diasorozat, a Magyar Ízek Háza franchise által biztosított, valamint a Gödöllő COOP Zrt. saját, modern arculati sztenderdjei harmonikusan férnek meg egymás mellett és ezzel az áruház – életében immáron harmadi [ ... ]

Bővebben...
Megnyílik a Gödöllő COOP főtéri áruházának élelmiszerüzlete
Megnyílik a Gödöllő COOP főtéri áruházának élelmiszerüzlete

Nagy várakozás előzi meg augusztus 1-jét, pénteket, amikor reggel 8 órakor a Gödöllő COOP Zrt. megnyitja megújult áruházi élelmiszerüzletét a vásárlóközönség előtt. Az átalakulással a város szívében elhelyezkedő élelmiszerüzlet hangulatában és minőségében is méltó színfoltja lehet a 2011-ben átadott főtérnek. A rekord gyorsasággal, kevesebb mint három hét alatt lebonyolított rekonstrukció során az üzlet belső terei jelentősen megújultak: a korszerű üzletviteli elvek szerinti új elrendezés, valamint új esztétikai elemek javítják az átláthatóságot, emelik meg az üzlet színvonalát és a vásárlási élményt.

A Gödöllő COOP Zrt. a főtéri üzlet átalakításakor is követte a cég által már felújított, illetve új e [ ... ]

Bővebben...
Átadták a megújult csömöri COOP szupermarketet
Átadták a megújult csömöri COOP szupermarketet

Befejeződött a Gödöllő COOP teljes egészében önerőből megvalósított, 50 millió forintos nagyságrendű beruházása, mely során a csömöri szupermarket eladóterét újították fel.
Az egység megkezdett átalakítási munkálatairól korábban a COOP Hírszolgálat már beszámolt. (lásd: Gödöllő Coop – boltfelújítás Csömörön). A következő hónapokban az üzlet külső arculatának átalakítása is megkezdődik.  A hatékony árugazdálkodás lehetővé tette a meglévő raktárterületek visszaszorítása révén az eladótér növelését, amely jól szolgálja az áruválaszték bővítését és a megújuló üzlet áttekinthetőségét. Az áruválaszték bővülésén és a bolti környezet esztétikusabb megjelenésén túl, mostantól más, a vás [ ... ]

Bővebben...
Megújult a „Szövi” áruház Csömörön

A Gödöllő COOP Zrt. a napokban nyitotta meg megújult üzletét Csömörön. A helyiek körében nagy népszerűségnek örvendő, de korábban elsősorban esztétikai megújulást igénylő, a köznyelvben „Szövi”-ként vagy „Hangya”-ként is emlegetett üzlet március 14.-én nyitotta meg újból kapuit a vásárlóközönségnek. A megnyitást nagy várakozás előzte meg és tapasztalhatóan nagy öröm és elismerés fogadta.
A mintegy másfél hónapig tartó rekonstrukció során az üzlet belső terei teljes mértékben megújultak: a korszerű üzletviteli elvek szerinti új elrendezés, új üzletberendezés, valamint új esztétikai elemek és mindenek előtt alapterület növelés javította az átláthatóságot, megemelve ezzel az üzlet színvonalát és a vás [ ... ]

Bővebben...
Újabb boltját csinosította ki a Gödöllő COOP Zrt.
Újabb boltját csinosította ki a Gödöllő COOP Zrt.

A Gödöllő COOP Zrt. a napokban nyitotta meg megújult üzletét Csömörön. A helyiek körében nagy népszerűségnek örvendő, de korábban – elsősorban – esztétikai megújulást igénylő, a köznyelvben „Szövi”-ként vagy „Hangya”-ként is emlegetett üzletet március 14-én adták át a vásárlóközönségnek. A megnyitást nagy várakozás előzte meg és tapasztalhatóan nagy öröm és elismerés fogadta.
A mintegy másfél hónapig tartó rekonstrukció során az üzlet belső terei teljes mértékben megújultak: a korszerű üzletviteli elvek szerinti új elrendezés, új üzletberendezés, valamint új esztétikai elemek és – mindenekelőtt – alapterület növelés javította az átláthatóságot, emelte meg az üzlet színvonalát és a vásárlás [ ... ]

Bővebben...
Gödöllő Coop – boltfelújítás Csömörön
Gödöllő Coop – boltfelújítás Csömörön

A csömöri boltja teljes körű felújítását végzi a Gödöllő Coop Zrt., amelynek átalakítási folyamataiba a társaság betekintést engedett. A 47. számú bolt felújításával kapcsolatban Borsi Istvánné, a Gödöllő Coop Zrt. kereskedelmi igazgatója nyilatkozott a Hírszolgálatnak.

Bővebben...
Dr. Dúl Udóné – a 2013-as évről (2. rész)
Dr. Dúl Udóné – a 2013-as évről (2. rész)

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma az elmúlt évben ismét Családbarát munkahely címmel ismerte el a Gödöllő Coop Zrt.-t.

Bővebben...
Dr. Dúl Udóné - a 2013-as évről (1. rész)
Dr. Dúl Udóné - a 2013-as évről (1. rész)

A Gödöllő Coop Zrt.-nek is hatalmas forgalomkiesést jelentett a tavaly életbe lépett trafiktörvény. A vállalat a Coop Hírszolgálatában is bemutatott fejlesztésekkel, bővítésekkel alkalmazkodott a kiéleződött versenyhez, és a nehézségek ellenére újabb munkahelyeket is teremtett. Dr. Dúl Udónét a Gödöllő Coop Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük a 2013-as évről.
–  Az elmúlt év nem volt könnyű. Sok olyan változás volt, amihez alkalmazkodnunk kellett. Ezek közül a legnagyobb érvágás a dohányforgalom kiesése, amely nálunk  500 millió forintot jelentett. Elsődleges szempont volt, hogy gazdasági megoldásokat találjunk a kieső  bevétel pótlására, így többek között a boltok választékát is átvizsgáltuk, a nagyobb üzleteinke [ ... ]

Bővebben...
Gödöllő Coop - boltátalakítás

Gödöllőn 2013. utolsó negyedévében immár Coop Szuperként adták át a korábban Match egységként üzemelő boltot. A boltátalakításról és felújításról Dr. Dúl Udónét, a Gödöllő Coop Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.

Bővebben...
Nagy siker volt a Kipp-Coop Mikulás főtéri látogatása
Nagy siker volt a Kipp-Coop Mikulás főtéri látogatása

Jól jártak, akik szerda este kilátogattak a gödöllői főtérre, és a Coop-áruház előtt felállított színpadon találkoztak a Mikulással. Már a rendezvény kezdetén nagy volt az izgalom, főleg a gyerekek körében. A Nagyszakállú rendhagyó módon érkezett meg: nem rénszarvas szánon siklott a főtérre, hanem – szakszerű irányítás mellett – mozdony hozta őt. A Mikulást, az érdeklő gyerkőcökön és szüleiken kívül, kis manók fogadták a színpadon, akik kedves énekeikkel emelték az ünnepi hangulatot. A program legizgalmasabb része kétségtelenül a gyerekek és a Mikulás személyes találkozása volt. A nagy tömeg ellenére senki sem maradt le az élményről.
A színpad mellett, a 13 méter hosszú makett vonatban folyamatosan sültek a finom  [ ... ]

Bővebben...
Újra Családbarát munkahely a Gödöllő COOP Zrt.
Újra Családbarát munkahely a Gödöllő COOP Zrt.

Családbarát munkahely díjakat adott át az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szociális és családügyért felelős államtitkára pénteken az Akadémián. Az idei kitüntetettek között ismét ott van a Gödöllő COOP Zrt., amely különdíjat kapott családbarát törekvéseiért.
  Soltész Miklós a díjátadó ünnepségen arról beszélt, a kormány a jövő évi költségvetésben a családi adókedvezmények kiterjesztésével, a gyed extra bevezetésével, a diákhitel-visszafizetési kedvezményekkel, a munkahelyvédelmi programmal, az ahhoz kapcsolódó adókedvezményekkel, a bölcsődei férőhelyek bővítésével mindent meg kíván tenni azért, hogy a tervezett gyerekek megszülessenek Magyarországon, és hogy a munka és a család összeegyeztethe [ ... ]

Bővebben...
Renewed COOP store in Gödöllő-Palotakert

As the results of the Match chain’s withdrawal from Hungary, the store in Gödöllő-Palotakert was acquired by the Gödöllő COOP Zrt.

Bővebben...
Megújult a COOP-áruház Gödöllő-Palotakerten
Megújult a COOP-áruház Gödöllő-Palotakerten

Az áruválaszték bővülésén és a bolti környezet esztétikusabb megjelenésén túl, mostantól más, a vásárlási élmény növelését célzó újdonságokkal is találkozhatnak a vevők.  

Bővebben...
Megújult a COOP-áruház a Palotakerten
Megújult a COOP-áruház a Palotakerten

  Tavaly novemberben, a Match áruházlánc Magyarországról történt kivonulása következtében a palotakerti élelmiszer-áruház a Gödöllő COOP Zrt. tulajdonába került. Az új vezetés már akkor ígéretet tett a bolt teljes körű átépítésére, modernizálására. Az áruház korábbi körülményei szükségessé tették a bolt jelentős átalakítását, megújítását, hogy az újra a vevői igényekhez méltó lehessen.

Az üzlet átalakulása több ütemben zajlott. Az első fázisban a forgalmazás alapvető körülményei újultak meg, a felújítás végső fázisában pedig egy nagyobb energetikai és átfogó esztétikai fejlesztés következett.  A bolt kiszolgáló egysége 400 négyzetméteres alapterületű. Nagy parkolója miatt hétvégi nagybevásárlá [ ... ]

Bővebben...
A megfelelő teljesítmény érdekében fontos a jó közérzet

SAJTÓKÖZLEMÉNY- Elégedettség- és lojalitásnövelő eszköz a kisgyermekes szülők munkahelyi visszatérésének segítése

Bővebben...
A felelős, etikus cégek fóruma
A felelős, etikus cégek fóruma

 
László Ervin professzor és Demcsák Mária a  Piac & Profit alapító főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítói úgy gondolták, ideje volt megrendezni és rendszeressé tenni az Üzleti Etikus Cégek Fórumát, mely évente az üzleti etikus cégek találkozójává, párbeszédének színterévé válhat. Az alapítók szerint "össze kellene jönnünk azért, hogy egymást megismerjük, az üzleti etikáról eszmét cseréljünk, tisztázzuk egymással és a többi üzleti szereplővel, mi is pontosan az etikus vállalati magatartás, gondolkodás, megmutassuk egymásnak és a rendezvény többi, érdeklődő résztvevőinek saját etikus jelenlétünk gyakorlati megnyilvánulásait, példát mutassunk  a többi üzleti szereplőnek, bebizonyítsuk, hogy  etikus ü [ ... ]

Bővebben...
Székely napok a főtéri COOP-áruházban
Székely napok a főtéri COOP-áruházban

A szerencse jegyében telt el a május 3-án, a délutáni órákban, a főtéri áruházban és az épület előtti részen lezajlott COOP Party, ahol a különböző gyermekjátékok mellett, helyi fellépők is színesítették a programot. A záporeső miatt a Gödöllő Tánccsoport fellépése sajnos elmaradt, de Géczi András már napsütésben, a rá jellemző átéléssel és lendülettel szórakoztatta a közönséget.

A megnyitón dr. Dúl Udóné, a Gödöllő COOP Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a korábbi Coop party-k hagyományait folytatva, idén újabb kuriózumokkal is találkozhatnak az érdeklődők. Az egyik ilyen, hogy a COOP Szabadság téri áruházban Székely napok kezdődtek. A kereskedelmi egységben már több mint másfél éve működő Magyar Ízek H [ ... ]

Bővebben...
MagyarBrands díjat nyert a COOP
MagyarBrands díjat nyert a COOP

  Fogyasztói márkák és üzleti márkák kategóriában is díjazták a COOP üzletláncot a legjobb magyar márkák, a MagyarBrands Budapesti Operettszínházban, április 17-én, tartott ünnepélyes díjátadóján.         A MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek határainkon innen és túl, a hazai és nemzetközi piacokon olyan értékeket képviselnek, amelyek a vásárlók számára a megbízhatóságot és a minőséget tanúsítják. A bíráló bizottság tagjai különböző kritériumokat – tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon, ismertség, reputáció, identitás – vizsgálva a tisztán magyar tulajdonú, nagy múltú, hagyományokkal rendelkező COOP üzletláncot a MagyarBran [ ... ]

Bővebben...
Az információ erősít- Coop hírszolgálat: gyorsan, naprakészen, tömören
Az információ erősít- Coop hírszolgálat: gyorsan, naprakészen, tömören

A Coop hírszolgálat 2008 augusztusában indult útjára. Célja, hogy elektronikus formában, széles körűen tájékoztassa a Coop vezetőit és több ezer munkatársát a céggel kapcsolatos hírekről, hetente könnyen áttekinthető, tömör összefoglalást nyújtson a legfontosabb gazdasági, piaci, élelmiszer-ipari eseményekről. A hírszolgálat működéséről a Coop munkatársait és egy beszállító partnert kérdeztünk.

Bővebben...
Új típusú, műanyag bevásárlókocsi tesztüzlet Gödöllőn
Új típusú, műanyag bevásárlókocsi tesztüzlet Gödöllőn

Az Art Match Hungária Kft. a Gödöllő Coop-pal együttműködve bemutatóüzleti kihelyezésen teszteli a nemzetközi piacon már jól ismert teljesen műanyag bevásárlókocsikat.

Bővebben...
Magyar ízek Háza a gödöllői Coopban
Magyar ízek Háza a gödöllői Coopban

Gödöllőn megnyílt a Coop és a Magyar Ízek Háza első közös üzlete. A kizárólag hazai termelőktől, jobbára családi vállalkozásokból származó élelmiszereket a gödöllői Coop-bolton belül, “bolt a boltban” rendszerben, 50 négyzetméteren kínálja a tisztán magyar tulajdonban lévő üzletlánc – közölte a Co-op Hungary Zrt. az MTI-vel.

Bővebben...
Sződön nyitott új boltot a Coop
Sződön nyitott új boltot a Coop

Egy újabb zöldmezős beruházás keretében felépített ABC-vel büszkélkedhet az egyik legnagyobb hazai üzletlánc, a Coop Csoport. A boltmegújítási programon belül megvalósított, új Coop arculatú üzlet várja a vásárlókat immár Sződön is.

Bővebben...
Munka-Család-Egyensúly program a Gödöllő Coop Zrt. támogatásával
Munka-Család-Egyensúly program a Gödöllő Coop Zrt. támogatásával

Az októberben induló Munka-Család-Egyensúly projekt során a GYES-ről, GYED-ről, GYET-ről visszatérők komplex képzésen vesznek részt, kiépítésre kerül egy új gyermekfelügyeleti rendszer, és beindítanak egy ún. kisgyermekes gyártósort is. A GAK Nonprofit Közhasznú Kft. programjának munkáltató partnerei a GÖDÖLLŐ COOP Zrt., a Művészetek Háza Gödöllő és a Richard Fritz Műanyag és Gumi Autóalkatrészeket Gyártó Kft. A toborzás megkezdődött, kisgyermekes szülők jelentkezését várják az Aszódi, a Gödöllői és a Veresegyházi kistérségből.

Bővebben...
Other Articles

A felelős, etikus cégek fóruma

 
László Ervin professzor és Demcsák Mária a  Piac & Profit alapító főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítói úgy gondolták, ideje volt megrendezni és rendszeressé tenni az Üzleti Etikus Cégek Fórumát, mely évente az üzleti etikus cégek találkozójává, párbeszédének színterévé válhat. Az alapítók szerint "össze kellene jönnünk azért, hogy egymást megismerjük, az üzleti etikáról eszmét cseréljünk, tisztázzuk egymással és a többi üzleti szereplővel, mi is pontosan az etikus vállalati magatartás, gondolkodás, megmutassuk egymásnak és a rendezvény többi, érdeklődő résztvevőinek saját etikus jelenlétünk gyakorlati megnyilvánulásait, példát mutassunk  a többi üzleti szereplőnek, bebizonyítsuk, hogy  etikus üzleti magatartással sokkal érdemesebb gazdálkodni, mint anélkül."

A konferencia programja két részből tevődött össze, az első két órában előadásokat hallhattunk, majd pedig egy úgy nevezett fórum keretében, néhány meghívott győztestől tudhattuk meg, hogy szerintük miért is nekik ítélték oda az etikai díjat.

Az esemény koordinátora Demcsák Mária az Üzleti Etikai Díj egyik alapítója és a Piac & Profit alapító főszerkesztője volt, aki maga prezentálta a résztvevők számára, azt a folyamatot, amely az Üzleti Etikai Díj megalapításától (2000) egészen mostanáig tartott. Demcsák Mária elmondta, hogy a kezdetek kezdetén, korántsem várhattak el annyit a jelentkezőktől, mint ma, így teljesen más feltételeknek kellett megfelelnie egy vállalatnak 2000-ben mint, ma 2013-ban. Például még a 2005-2006- os év alkalmával sem beszélhetünk a szolgáltatások etikusságáról. Ráadásul kezdetben maga a díj sem volt népszerű, mivel az akkori körülmények között, hazánkban még visszatetszést keltett az, ha valaki egy ilyen díjnak a birtokosa volt. Azonban az idő előrehaladtával és a gondolkodásmód megváltozásával, egyre több multinacionális illletve kis és középvállalkozó pályázott a díjra. Sőt ma már a kis és középvállalatok emelkednek ki inkább a multinacionális vállalatokkal szemben.

A konferencia kezdetén, skype-on keresztül a résztvevők meghallgathatták László Ervin professzornak, az Üzleti Etikai Díj másik alapítójának, a Budapest Klub elnökének megnyitó gondolatait. A konferencia kezdetén, skype-on keresztül a résztvevők meghallgathatták László Ervin professzornak, az Üzleti Etikai Díj másik alapítójának, a Budapest Klub elnökének megnyitó gondolatait. Előadásában a földet, mint egy természetes űrhajót mutatta be, ahol az életnek a kincsét fenn kell tartanunk. Az energiát úgy kell használnunk, hogy fenntartható legyen, hiszen ha kidobunk mindent az űrhajó nem lesz életképes. Csak akkor tudjuk ezt az űrhajót életképesen fenntartani, ha együttműködünk. Meg kell őriznünk azoknak a folyamatoknak az integritását, amelyek az élethez szükségesek. Ez pedig nem csak a világ vezető politikusainak és az ország vezetőinek a felelőssége, hanem az üzleti világnak is, mert ma nagyobb hatalmuk van, mint a politikának. Akiknek befolyásuk van, azoknak felelősségük van.

László Ervin professzor előadásának másik példája az volt, hogy a föld olyan, mint az emberi test, ahol mindenkinek együtt kell működnie. Ha csak egyetlen egy sejt van, ami kimarad ebből az együttműködésből, akkor jönnek a betegségek, ha ez továbbra is így marad, akkor azt úgy hívjuk, hogy rák. A kérdés az, hogy úgy cselekszünk e hogy saját magunkat fenntartsuk és másoknak a megadjuk a lehetőséget, hogy fenntartsák magukat. Ezt ma még megkérdőjelezhetjük, de ezt vissza tudnánk állítani - mondta László Ervin professzor. Ami ehhez szükséges, az szerinte az etika. Ez mindenki számára követendő, de főleg az üzleti világ számára, mert ez a szegmens az, ami a leggyorsabban tud változni és hatni a világra.

László Ervin professzor előadását így fejezte be: „Próbáljunk meg úgy kommunikálni, és úgy élni is és viselkedni is, hogy ez a fenntartható világhoz hozzájáruljon.”

A tanácskozáson több hazai szakember mondta el a témával kapcsolatos véleményét, tapasztalatait.

Kovács Eszter a Profil Training Kft ügyvezetője és a pozitív pszichológia hazai úttörője, előadásában többek között egy pszichológus kutatónő Barbara Fredrickson  eredményeiről beszélt: miszerint két idegrendszeri minta létezik, az egyik a negatív melyet üss és fuss névvel illet a másik pedig a pozitív,  bővíts és építs. Ez a pozitív oldal a hosszú távú funkció. Ehhez kapcsolódóan említett egy igen elgondolkodtató mondatot, miszerint ha nem vagyok érték, akkor nem vagyok fontos, ha nem vagyok fontos akkor nem vagyok felelős. Az előadó egy másik pszichológust is megemlített, mégpedig Csíkszentmihályi Mihályt, aki a flow hatást alkotta meg. E szerint, "ha közöm van hozzá, akkor felelős vagyok". Végül pedig említett egy olyan szimulációs játékot, amely kifejezetten cégvezetők számára fejlesztettek ki és amelyben a játékosok különböző szituációs feladatokat kell megoldaniuk.

Egy másik előadó, Radácsi László az E. ON Hungária Csoport CR- tanácsadója az érintettekkel való párbeszéd hatásáról beszélt az üzletre, az eredményességre és a felelős jelenlétre. Előadásában arról beszélt, hogy a személyes kapcsolattartás nem elhanyagolható része az üzletnek, sőt elengedhetetlen része annak. Kiemelte, hogy a vevőkkel való kapcsolattartás jelentős hatással van az eredményességre.

A konferencia második részében egy interaktív beszélgetés keretében a már díjat nyert szervezetek képviselői válaszoltak a konferencia hallgatósága kérdéseire.
A nyertesek között ott volt a Hajtás Pajtás ügyvezetője Kürti Gábor, a Tisza volán Zrt. –től Szeri István igazgató, az Sz+C Studióból Cank Géza ügyvezető, Bátori Mariann a Fővárosi Csatornázási Vízművek kommunikációs vezetője, a Gödöllő Coop Zrt. –től Kovácsné Nyirtai Gabriella, a Hodagro Zrt.- től Szabó Lajos vezérigazgató és Deákné Szántó Éva a Hatos és Társai nyelviskolából.

A válaszok, az elhangzott történetek bizonyították az etikus üzleti magatartás eredményességét. Olyan példák hangzottak el, amelyek mind azt bizonyitották, hogy érdemes az üzleti életben etikusan viselkedni. Például a Hodagro Zrt vezérigazgatója Szabó Lajos szerint nem élték volna túl a válságos időszakokat etikus üzleti magatartás nélkül. Szabó Lajos szerint nem csak a mezőgazdaság szigorú szakmai követelményeinek tesznek eleget, hanem külön figyelmet fordítanak például az energia- és a víztakarékosságra is. Bátori Mariann a Fővárosi Csatornázási művektől, rávilágított arra, hogy a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés számukra kiemelkedően fontos, így például nemcsak a saját de más forrásokból eredő szennyvíz iszapból is készítenek bioenergiát, melyekkel ki tudják elégíteni telephelyeik energia igényét. Szavaival élve „ a szarból termelnek áramot”. Cank Géza, aki feleségével alapította az Sz+C Stúdiót az Indiából ismert nem ártás elvét követi. Dolgozóinak pedig hetente egyszer kötelező táj-csi foglalkozásokat biztosít. A Gödöllő Coop Zrt képviselője, elmesélte, hogy náluk az őstermelőknek is biztosítanak helyet áruházaikban, így támogatva őket, valamint mivel  alkalmazottai többnyire nők ezért kiemelt fontossággal bír náluk a család-centrikusság.

A konferencia befejezéseként, a résztvevők pozitív példákról szóló előadásokat hallgathattak meg. Ilyen volt  Dankó Andrea a Magnet Magyar Közösségi Bank partnerkapcsolati igazgatója előadása is, ahol bemutatta bankjukat, amely egy olyan alternatív bank ahol az ügyfél nemcsak azt döntheti el, hogy mennyit kíván számlavezetési díjként fizetni, hanem azt is, hogy a betett pénzét mire fordítsa a bank, befektetésként. Majd a Mapei Kft-tól Tóth Csaba értékesítési tanácsadó, a cég által kezdeményezett Mébker hálózatról beszélt, amely az első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata és, amely ma 91 céget foglal magába. Végül pedig Szabó Szilvia a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozat vezetője pedig azt a kérdést elemezte, miszerint, érdemes-e és kell-e kommunikálni a fenntartható törekvéseket. Elemzéséből kiderült, hogy ezt a témát fontos megismertetni a vevőkkel, hiszen a vásárlók egyre tudatosabbak és piaci előnyt jelent ha egy vállalat felelősen gondolkodik.

 

Forrás: CCO Magazin / Révész Andrea
Fotó: Piac&Profit

Akciós újság e-mailben!

Nem jutott el Önhöz akciós újságunk? Igényelje itt és e-mailben megkapja!
Családbarát munkahely